صفر تا صد سبد سازی با دستگاه تزریق پلاستیک

سبد سازی با دستگاه تزریق

امروز در این مقاله قرار است صفر تا صد سبد سازی با دستگاه تزریق پلاستیک را به شما آموزش دهیم.دستگاه های تزریق پلاستیک دست دوم و نو دارای تفاوت هایی هستند. اگر میخواهید تفاوت این دو را بدانید حتما مقاله “معرفی دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم و تفاوت آن با دستگاه نو” را بخوانید. سبد سازی با دستگاه تزریق شامل مراحلی است که در ادامه به آن ها میپردازیم.

دستگاه تزریق پلاستیک چیست و چگونه کار میکند 

قالب‌گیری تزریقی یک روش تولید قطعات پلاستیکی است که در آن یک ماده مذاب تحت فشار به داخل یک قالب تزریق می‌شود. این فرآیند به دلیل تطبیق‌پذیری، پرداخت باکیفیت و فرآیند ساده‌اش، روز به روز در صنایع ساخت‌وساز، مهندسی و تولید قطعات جزء محبوب‌تر می‌شود.

این فرآیند به هیچ وجه کاملاً جدید نیست. اولین دستگاه تزریق قالب‌گیری توسط مخترع آمریکایی جان وسلی حیات و برادرش آیزاک در سال 1872 ثبت شد. این دستگاه در اطراف یک سوزن زیرپوستی بزرگ قرار داشت که پلاستیک ذوب شده را از طریق یک استوانه گرم شده به قالبی شکل می‌داد. محصولات اولیه ساخته شده با استفاده از این فرآیند شامل دکمه، یقه و شانه مو بودند.

قالب گیری تزریقی چیست ؟

سبد سازی با دستگاه تزریق

قالب‌گیری تزریقی ، تولید محصولات پلاستیکی مانند سبد سازی با دستگاه تزریق با قرار دادن گرانول‌های پلاستیکی، حرارت دادن، سرد کردن آنها و در نهایت دادن شکل و اندازه محصولات پلاستیکی مورد نیاز است. این روش سریع تولید تعداد زیادی از محصولات پلاستیکی با دقت بالا است. اکثر پلاستیک هایی که در زندگی روزمره استفاده می کنیم از فرآیند قالب گیری تزریقی تولید می شوند.

ماده انتخاب شده حرارت داده می شود و سپس در قالبی با شکل خاص تزریق می شود تا قطعه ای ایجاد شود که دقیقاً شکل، رنگ و اندازه مناسب مورد نیاز برای یک قطعه ماشین آلات، قسمت متحرک یا سایر انواع تجهیزات را داشته باشد. 

قالب‌ها معمولاً از یک فلز ابزار قوی مانند فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شوند تا به آن کمک کنند تا در برابر فشار استفاده‌های سنگین مقاومت کند و دقت طراحی شده توسط مهندسان برای مطابقت با هدف دقیق آنها. 

موارد استفاده از قطعات قالب‌گیری تزریقی از نظر اندازه بسیار متفاوت است، از ریزترین ابزارک‌های ماشین گرفته تا تمام پانل‌های بدنه خودرو. سایر کاربردهای محبوب برای قالب گیری تزریقی شامل بسته بندی، قطعات خودرو، ظروف ذخیره سازی، اسباب بازی، قطعات لوله کشی و اقلام پزشکی است. 

قالب گیری تزریق پلاستیک چگونه کار می کند؟ 

ما می‌توانیم با فرآیند قالب‌گیری تزریقی، محصولات پلاستیکی زیادی تولید کنیم. برخی از نمونه‌های این محصولات عبارتند از:

  • ظروف خانگی، مانند بشقاب، لیوان، قاشق و چنگال
  • لوازم الکترونیکی، مانند لپ‌تاپ، کامپیوتر رومیزی، تلفن همراه و تبلت
  • اسباب‌بازی
  • تجهیزات پزشکی، مانند دستکش، ماسک و سرنگ
  • محصولات بسته‌بندی، مانند بطری، قوطی و ظروف
  • تجهیزات کشاورزی، مانند ادوات کشاورزی و محصولات باغبانی
  • قطعات داخلی خودرو، مانند داشبورد، فرمان و صندلی‌ها
  • قطعات ماشین‌های فروش خودکار، مانند دکمه‌ها و نمایشگرها
  • سوئیچ‌های برق
  • بدنه سی‌دی و باتری
  • قطعات خودرو، مانند قطعات بدنه، قطعات موتور و قطعات الکترونیکی

دستگاه تزریق پلاستیک دارای سه قسمت اصلی یعنی قیف خوراک، بشکه گرم شده و پیچ می باشد. هنگامی که گرانول پلاستیکی از طریق قیف وارد بشکه گرم شده می شود. سپس گرانول با استفاده از بشکه گرم شده و اصطکاک پیچ رفت و برگشت گرم می شود. حالا پلاستیک گرم شده برای خنک شدن به داخل حفره قالب تزریق می شود و شکل و اندازه لازم به آن داده می شود. فرآیند قالب گیری تزریقی در ماشین به این صورت است . 

قالب‌گیری تزریق پلاستیک، یک بخش رو به رشد در صنعت پلاستیک، رایج‌ترین فرآیند تولید قطعات پلاستیکی است. این فرآیند سریع است و می‌تواند مقادیر زیادی از یک محصول پلاستیکی را در یک بازه زمانی کوتاه تولید کند.

مواد مورد استفاده در قالب‌گیری تزریق پلاستیک می‌تواند شامل ترموپلاستیک، ترموست، الاستومر و/یا فلز باشد. پلاستیک‌های با کارایی بالا که می‌توانند دمای بالا را تحمل کنند، جایگزین فلزاتی می‌شوند که به‌طور سنتی در تولید پلاستیک استفاده می‌شدند.

قالب‌گیری تزریق پلاستیک به‌طور گسترده در تولید قطعات پلاستیکی، از تجهیزات پزشکی گرفته تا اسباب‌بازی‌ها، استفاده می‌شود. در صنعت هوافضا و به‌ویژه صنعت خودروسازی، بسیاری از قطعات با قالب‌گیری تزریق پلاستیک ساخته می‌شوند. اگر به اطراف خود نگاه کنید، احتمالاً یک جسم پلاستیکی در نزدیکی شما وجود دارد. به احتمال زیاد این جسم توسط دستگاه قالب‌گیری تزریقی ساخته شده است.

صنعت قالب‌گیری تزریق پلاستیک در سال‌های اخیر شاهد تغییرات زیادی بوده است، از جمله زمان سریع‌تر عرضه به بازار. یکی از استراتژی‌های تجاری کلیدی برای قالب‌های تزریق پلاستیک، همکاری با شرکای ابزارسازی برای کاهش زمان تولید است.

فرآیند قالب گیری تزریق پلاستیک چگونه کار می کند؟ 

فرآیند اولیه ساخت قالب تزریق: پلاستیک در دستگاه قالب گیری تزریق پلاستیک ذوب می شود و سپس تحت فشار بالا به قالب تزریق می شود. در آنجا، مواد سرد، جامد شده و سپس با باز کردن دو نیمه قالب آزاد می‌شوند. این تکنیک منجر به یک محصول پلاستیکی با فرم از پیش تعیین شده و ثابت می شود. 

برای تسهیل تولید، قطعات مورد استفاده در فرآیند قالب‌گیری تزریق پلاستیک باید با دقت طراحی شوند. محصولات ساخته شده با دستگاه‌های قالب‌گیری تزریق پلاستیک ابتدا توسط یک مهندس صنایع یا یک طراح طراحی می‌شوند. سپس، یک قالب‌ساز قالب را ایجاد می‌کند، معمولاً از فولاد یا آلومینیوم. این قالب‌ساز تمام شرایط ضروری را در نظر می‌گیرد:

  • موادی که برای محصول نهایی استفاده می‌شود.
  • ویژگی‌های محصول، مانند شکل، اندازه و وزن آن.
  • مواد قالب و خواص دستگاه قالب‌گیری تزریق پلاستیک

محصولات قالب گیری تزریقی 

قالب گیری تزریق پلاستیک برای محصولات به طور گسترده در زمینه های مختلف استفاده می شود. لیوان‌های پلاستیکی، کاسه‌ها، بشقاب‌ها، قاشق‌ها و سایر وسایل آشپزی مورد استفاده در کارهای روزمره خانگی از پلاستیک ساخته شده‌اند. اقلامی مانند صفحه کلید، ماوس و سطح بیرونی مانیتور، چاپگرها و غیره محصولاتی هستند که با قالب گیری تزریقی ساخته می شوند . 

اسباب‌بازی‌ها یکی از عمده‌ترین و محبوب‌ترین محصولات پلاستیکی هستند که در بازار یافت می‌شوند. طراحی و اجرای محصول برای اسباب‌بازی‌های پلاستیکی آسان‌تر است، زیرا می‌توان آن‌ها را به راحتی پیچ خورد و خم کرد. 

سرنگ، دستکش، لوله های IV، لنزهای پلاستیکی، تجهیزات محافظ و سایر تجهیزات پزشکی، محصولات قالب گیری تزریق پلاستیک مورد استفاده در پزشکی و بیمارستان ها هستند. صنعت بسته بندی از پلاستیک برای بسته بندی مواد غذایی مانند سالاد، گوشت، چیپس و غیره استفاده می کند. 

در قطعات خودرو از محصولات قالب گیری تزریق پلاستیک مانند ضربه گیر، داشبورد، برف پاک کن و … استفاده می شود. سی دی ها و دی وی دی ها معمولا از قطعات پلاستیکی ساخته می شوند. سطوح بیرونی و داخلی دستگاه خودپرداز، بدنه باتری و کلیدهای برق در حجم بالا با استفاده از پلاستیک های قالبی تولید می شوند . 

محصولات ساخته شده با قالب گیری تزریقی : 

قالب گیری تزریق پلاستیک سریع است و می تواند اشیاء یکسان را در مقادیر زیاد با دقت بالا تولید کند. تولید محصولات پلاستیکی آسان برای استفاده، سبک وزن هستند و زندگی روزمره را آسان تر می کنند. اجازه دهید برخی از محصولات پلاستیکی متداول را که توسط قالب گیری تزریقی ساخته می شوند را ببینیم . 

  • ظروف خانگی 
  • لپ تاپ و دسکتاپ 
  • اسباب بازی 
  • تجهیزات پزشکی 
  • صنعت بسته بندی 
  • کشاورزی 
  • فضای داخلی خودروها 
  • اجزای ماشین فروش 
  • سوئیچ های برق 
  • سی دی، دی وی دی و بدنه باتری 
  • قطعات خودرو 

چرخه قالب گیری تزریقی خود شامل مراحل زیر است: 

قالب در دستگاه قالب گیری تزریقی (IMM) قرار می گیرد. دستگاه قالب گیری قالب را می بندد و به لطف ابزارهای گیره، قالب در طول قالب گیری تزریق پلاستیک بسته می ماند. 

پلاستیک به شکل گرانول یا گلوله به IMM وارد می شود. دستگاه قالب گیری پلاستیک را تا زمانی که مایع شود گرم می کند. سپس نازل دستگاه تزریق، پلاستیک ذوب شده را به داخل قالب تزریق می کند (فشار تزریق). اکنون حفره قالب با مایع پلاستیکی پر شده است. سپس خنک می شود تا یک محصول جامد تشکیل شود. در نهایت، اجکتورها محصول خنک شده را به عنوان یک قطعه تمام شده از دستگاه خارج می کنند. فرآیند قالب گیری تزریقی کامل شده است. 

چگونه می توان سرعت قالب گیری تزریق پلاستیک را افزایش داد 

زمان چرخه فرآیند قالب گیری تزریق پلاستیک را می توان به زمان تزریق، زمان خنک شدن و زمان تنظیم مجدد یا تغییر تقسیم کرد. با کاهش هر یک از این زمان ها، هزینه تولید کاهش می یابد. تغییرات مکرر قالب باعث کاهش موجودی و پاسخ سریعتر به نیازهای بازار می شود. سیستم های تغییر قالب سریع از EAS با کاهش زمان تغییر، هزینه تولید را کاهش می دهد. 

نحوه کاهش هزینه های قالب گیری تزریقی با سیستم های تغییر سریع قالب 

یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش زمان تغییر قالب، استفاده از سیستم‌های تغییر قالب کاملاً خودکار است. این سیستم‌ها نه تنها زمان تغییر قالب را کاهش می‌دهند، بلکه انعطاف‌پذیری تولیدکننده را نیز افزایش می‌دهند.

نمونه‌ای از این سیستم‌ها، سیستم تغییر قالبی است که توسط شرکت‌های Krauss Maffei، MundiMold و EASchangesystems ساخته شده است. این سیستم در نمایشگاه K2013 به نمایش گذاشته شد و نشان داد که چگونه می‌توان زمان تغییر قالب را به میزان قابل‌توجهی کاهش داد.

سیستم‌های گیره مغناطیسی دائمی EASchangesystems یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای تغییر قالب هستند. این سیستم‌ها دارای مزایای متعددی از جمله:

  • قابلیت اطمینان بالا
  • عمر طولانی
  • نگهداری آسان

EASchangesystems طیف گسترده‌ای از سیستم‌های گیره مغناطیسی دائمی را برای انواع ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی ارائه می‌دهد. این سیستم‌ها با توجه به نیازهای خاص تولیدکنندگان طراحی و ساخته می‌شوند.

فرآیند قالب گیری تزریق پلاستیک برای سبدسازی   

قالب گیری تزریق پلاستیک ، بر خلاف قالب گیری تزریقی با استفاده از مواد دیگر مانند فلز یا شیشه، دارای مزایای بسیاری است، از جمله تطبیق پذیری خود پلاستیک، که می تواند تقریباً در هر رنگی باشد و به هر شکل یا اندازه ای قالب گیری شود . 

پلاستیک بادوام، بهداشتی و به راحتی در دست است. بسیاری از انواع پلاستیک نیز می توانند بازیافت شوند، مانند ترموپلاستیک ها، که آنها را به گزینه ای عالی برای بسیاری از پروژه های پایدار تبدیل می کند. در زیر فرآیند قالب گیری تزریقی آمده است . 

قالب گیری تزریقی مرحله به مرحله 

کل فرآیند قالب گیری تزریق پلاستیک با گرفتن مواد پلاستیکی خام به شکل گرانول یا گلوله های ریز آغاز می شود. سپس از طریق یک قیف تغذیه می شود و در حرارت بالا ذوب می شود. هنگامی که پلاستیک به اندازه کافی نرم شد، سپس تحت فشار در قالب تک حفره ای یا چند حفره ای تزریق می شود تا شکل یا اشکال مورد نظر را ایجاد کند. سپس قطعات پلاستیکی را به اندازه کافی خنک می کنیم تا سفت و سفت شوند. در آن مرحله، قالب تزریق باز می‌شود و جزء پلاستیکی جدید با استفاده از میله‌های متحرک، صفحات یا یک انفجار هوا آزاد می‌شود و آماده برای استفاده در نظر گرفته می‌شود. 

قالب از دو بخش مجزا تشکیل شده است – قالب تزریقی که پلاستیک ورودی به دستگاه را شکل می دهد و قالب اجکتوری که محصول جامد شده را از دستگاه بیرون می راند و آماده ادامه مسیر در طول چرخه تولید است. قالب ها باید با نهایت دقت درمان شوند تا عمر مفید آنها افزایش یابد. برای اطمینان از عملکرد مطلوب و جلوگیری از تاب برداشتن، رطوبت و دماهای ایده آل باید حفظ شوند. 

قطعات داخلی یک ابزار 

این فرآیند سریع و موثر است و تولید تعداد زیادی از اجزای پلاستیکی با همان شکل و اندازه را قادر می‌سازد تا در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری انجام شود، در حالی که همچنان می‌تواند از دقت شگفت‌انگیز و پرداخت با کیفیت بالا اطمینان حاصل کند. مانند هر فرآیند تولید، قالب گیری تزریق پلاستیک فرآیند بدون مشکلات همراه نیست، که بیشتر آنها با دانش فنی مناسب قابل اصلاح هستند. 

مشکلات رایج عبارتند از تاول زدن، آثار سوختگی، رگه های رنگی ، چروکیدگی و پیچ خوردگی، که همگی بر کیفیت و پرداخت قطعات پلاستیکی تولید شده تأثیر می گذارند. بنابراین، ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی باید به‌محض بروز هر گونه مشکلی به‌طور معمول نگهداری و تعمیر شوند و قطعات پلاستیکی در حین تولید به دقت بررسی شوند تا از تاخیر در چرخه تولید جلوگیری شود. 

تطبیق پذیری فرآیند قالب گیری تزریق پلاستیک چنان است که می توان از روش های مختلفی برای تولید پرداخت های مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال، یک قالب دو شات یا چند شات، دو (یا بیشتر) مواد مجزا را با هم ترکیب می کند و آنها را در یک قسمت پلاستیکی تمام شده ترکیب می کند. این تکنیک برای پرداخت های نرم تر برای مواردی مانند دستگیره های کشو یا زمانی که یک قطعه باید از بیش از یک رنگ ساخته شود یا ویژگی های متفاوت و در عین حال مکمل را ارائه دهد ایده آل است. 

می‌توان یک قالب از پیش قالب‌گیری شده را در داخل یک قالب بزرگ‌تر قرار داد تا پلاستیک مذاب در اطراف آن ریخته شود تا مرحله بعدی را در یک چرخه تولید پیچیده‌تر تشکیل دهد. 

قالب‌گیری درج شناخته می‌شود و برای تولید قطعات پلاستیکی که میله‌ها یا پیچ‌های فلزی بیرون زده دارند، به عنوان مثال، یا برای اتصال فیلم‌های پلاستیکی به ظروف پلاستیکی مواد غذایی مفید است. 

قالب گیری تزریقی 

3:349″>سبد سازی با دستگاه تزریق یکی از مهم ترین فرایند ها در قالب گیری تزریقی است.سبدهای ذخیره‌سازی برای صرفه‌جویی در فضا و مرتب نگه داشتن وسایل عالی هستند. انواع مختلفی از سبدها از نظر سبک، رنگ و اندازه وجود دارد که می‌توانید از میان آنها یکی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد. سبدهای ذخیره‌سازی هم در خانه و هم در محل کار کاربرد دارند، زیرا می‌توان آنها را در هر زمان بدون اشغال فضای زیادی روی زمین یا میز استفاده کرد.

با این حال، هنگام خرید سبدهای ذخیره‌سازی باید دقت کنید. فقط یک سبد قدیمی نگیرید، زیرا اگر از آن به طور منظم استفاده شود، ممکن است دوام نداشته باشد. هنگام خرید، به ویژگی‌های سبد مانند دوام، کیفیت ساخت مواد و غیره توجه کنید. این محصول که در صنعت نیز کاربرد دارد به عنوان سبد پلاستیکی صنعتی نیز شناخته می‌شود.

نقاط طراحی قالب سبد ذخیره سازی 

طراحی باید تا حد امکان سبک و قوی باشد و در عین حال تمام الزامات دیگر را برآورده کند. این الگو دارای عملیات ضد تغییر شکل به منظور جلوگیری از خم شدن یا تغییر شکل است که باعث می شود محصول پس از آماده شدن برای تولید نامناسب برای استفاده باشد. 

متن ورودی بالا واقعاً آنچه را که می‌خواهم از خروجی‌ام بیان نمی‌کند، اجازه دهید دوباره امتحان کنم: «نه تنها به وزن سبکی محصولاتمان نیاز داریم، بلکه به اندازه کافی بادوام هستند که بتوانند در رفت‌وآمد روزانه‌شان توسط مشتریان حمل شوند.» 

طراحی دروازه قالب سبد ذخیره سازی 

قالب سبد ذخیره سازی از دروازه های سوپاپ سوزنی چند نقطه ای برای جلوگیری از ورود هوای محبوس به محصولات استفاده می کند. محل این دریچه ها با تجزیه و تحلیل CAE تعیین می شود، که تضمین می کند که تولید با انتخاب دونده هات مارک ثابت و کارآمد باقی می ماند! 

قالب های سبد لباسشویی جریان قالب

<p&gt;سبد ذخیره سازی را می توان توسط دستگاه قالب گیری تزریقی دو رنگ تولید کرد تا تولید درب و سبد روی یک قالب به طور همزمان انجام شود تا در زمان و هزینه تولید صرفه جویی شود. 

گیت تزریق قالب سبد 

  1. هسته لغزنده و سیستم پرتاب قالب سبد ذخیره سازی </span>

ontrast=”auto”>بیشتر قالب های سبد ذخیره سازی از مکانیسم کشش هسته چهار طرف استفاده می شود. 

در مقایسه با هسته متحرک کشش می تواند اندازه قالب را کنترل کرده و هزینه را کاهش دهد. 

حرکت چهار لغزنده باید یکنواخت تر، کارآمدتر و پایدارتر باشد. 

حفره قالب سبد لباسشویی 

درب معمولاً ابتدا با فشار دادن صفحه خارج می شود و سپس قطعات را توسط ربات جمع آوری می کند. 

اجکتور قالب سبد 

سبد معمولاً ابتدا از کشش هسته چهار طرف استفاده می کند تا محصول را روی قالب متحرک نگه دارد و سپس قطعات را توسط ربات جمع آوری می کند. 

قالب سبد 

سیستم خنک کننده قالب سبد ذخیره سازی 

خنک سازی مناسب قالب سبد ذخیره سازی برای کارایی تولید بسیار مهم است. مدار آب باید به اندازه کافی گسترده و در فاصله مناسب از یکدیگر باشد تا بتواند به طور موثر گرما را توزیع کند و در عین حال هیچ بخشی را مسدود نکند، که به دلیل گرم یا سرد بودن قطعات بیش از حد مطلوب منجر به کندتر شدن عملکرد می شود. 

قالب‌ها به غیر از طرح‌های عالی به چیز دیگری نیز نیاز دارند – اگر بخواهیم در هر مرحله از جمله فرآیند تزریق، بدون نقص اجرا شوند، به مهارت عالی نیز نیاز دارند! 

سیستم خنک کننده قالب سبد لباسشویی 

پردازش قالب سبد پلاستیکی 

class=”yoast-text-mark”>ss=”yoast-text-mark”&gt;a-contrast=”auto”&amp;gt;قالب های سبد، قالب های تزریق پلاستیک هستند که برای سبد سازی با دستگاه تزریق پلاستیک استفاده می شوند. آنها از مجموعه ای از هسته ها، حفره ها، لغزنده ها و صفحات استریپر تشکیل شده اند. هسته ها و حفره ها اشکال منفی سبد هستند که پلاستیک تزریق می شود. از لغزنده و صفحات استریپر برای خارج کردن سبدهای پلاستیکی از قالب استفاده می شود. قالب های سبد را می توان از مواد مختلفی ساخت، اما رایج ترین ماده فولاد است. P20 قوی و بادوام است و برای تولید در حجم بالا ایده آل است. قالب‌های سبد را می‌توان برای تولید انواع سبدها در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف ساخت که آنها را به ابزاری همه‌کاره برای کاربردهای مختلف تبدیل می‌کند. 

  1. هسته: بدنه اصلی قالب است و وظیفه آن ثابت کردن بلوک حفره است.
  2. بلوک حفره: محل تشکیل محصولات پلاستیکی.
  3. لغزنده: عملکردهای قالب گیری و هدایت در حرکت هسته را دارد، همچنین یکی از اجزای مهم برای اطمینان از دقت ابعادی محصولات پلاستیکی است.
  4. صفحه استریپر: برای جدا کردن هسته استفاده می شود و عملکرد هدایت کننده خاصی دارد. چهار بخش اصلی در طول قالب گیری با یکدیگر همکاری می کنند تا در نهایت محصولات پلاستیکی را تشکیل دهند که الزامات را برآورده می کند.

علاوه بر این، تولید قالب های سبد نیز نیاز به پشتیبانی از سیستم های دونده سرد و سیستم های دونده گرم دارد که از اجزای مهم نیز هستند. 

  1. قالب سبد پلاستیکی قالب گیری تزریقی 

قالب سبد پلاستیکی یکی از محبوب ترین قالب های تزریقی در صنعت فرآوری پلاستیک است. به طور گسترده ای در زندگی روزمره مانند سبد میوه، سبد لباسشویی، سبد ذخیره سازی و غیره استفاده می شود. قالب های سبد معمولاً از مواد پلاستیکی مانند PP ساخته می شوند، ساختار قالب سبد بسیار ساده است و فناوری پردازش آن بسیار بالا نیستta-contra=””>st=”auto”&gt;.</span>

<h2><strong>چکیده </strong>

در این مط</p&gt;

&lt;p>لب سعی ن<p&gt;مودیم تا شما را با دستگاه تزریق پلاستیک و سبد سازی با دستگاه تزریق آشنا کنیم.امیدواریم که آموزش خوبی در زمینه سبد سازی با دستگاه تزریق به شما داده باشیم.مطلب پیشین ما درباره پرورش کرم میلورم در سبد مخصوص است که میتوانید آن را هم بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *