معرفی دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم و تفاوت آن با دستگاه نو

معرفی دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم و تفاوت آن با دستگاه نو

در این مقاله قصد داریم معرفی دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم و تفاوت آن با دستگاه نو بپردازیم ؛ اما در ابتدا در مورد انواع  دستگاه تزریق پلاستیک  که بر اساس تکنولوژی یا روش سیستم راه اندازی نام‌گذاری شده‌اند صحبت خواهیم کرد.  دستگاه تزریق پلاستیک  هیدرولیک،  دستگاه تزریق پلاستیک  الکتریکی و  دستگاه تزریق پلاستیک  ترکیبی وجود دارد. در ادامه ویژگی های این سه نوع  دستگاه تزریق پلاستیک  انژکتوری آشنا میشویم:

  •  دستگاه تزریق پلاستیک هیدرولیک
  •   دستگاه تزریق پلاستیک الکتریکی
  • دستگاه تزریق پلاستیک هیبریدی

معرفی دستگاه های تزریق پلاستیک

معرفی دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم و تفاوت آن با دستگاه نو

تمام دستگاههای تزریق پلاستیک هیدرولیک مربوط به قبل از دهه 1980 است. تا سال 1983، یک شرکت ژاپنی اولین  دستگاه تزریق پلاستیک  تمام الکتریکی را در جهان معرفی کرد.  دستگاه تزریق پلاستیک الکتریکی در دهه 1980 در دسترس بودند و به سرعت در صنعت ساخت قطعات پلاستیکی با دقت بالا محبوب شدند.

دقت موقعیت یابی  دستگاه تزریق پلاستیک  سروو درایو برقی در حال حاضر بسیار بالا است (0.0001 ± اینچ) اما با قیمت بسیار گران.  دستگاه تزریق پلاستیک  هیبرید، درایوهای هیدرولیک و موتور الکتریکی را در یک منبع تغذیه AC با قدرت متغیر واحد ترکیب می‌کند که بر اساس تقاضا کار می‌کند. این دو مزیت از دو نوع  دستگاه تزریق پلاستیک  دارد:  دستگاه تزریق پلاستیک  الکتریکی و  دستگاه تزریق پلاستیک  هیبریدی.

 مزایای دستگاه های تزریق پلاستیک هیدرولیک

  1. قیمت اولیه پایین تر: قیمت پایه این ماشین ها به طور قابل توجهی کمتر از جایگزین های آن است.
  2. قطعات ارزان‌ و قدرتمند: اگر قطعه‌ای روی دستگاه به دلیل آسیب‌دیدگی نیاز به تعویض داشته باشد یا طول عمر قطعات به حد مجاز رسیده باشد، قطعات جایگزین هزینه کمتری دارند و پیدا کردن آن آسان‌تر است . قطعات هیدرولیک دستگاه در برابر سایش و پارگی مقاوم تر هستند آنها برای دوام ساخته شده اند.
  3. قدرت: ماشین های قالب گیری هیدرولیک دارای نیروی گیره استثنایی هستند.
  4. ساده: ماشین های قالب گیری هیدرولیک ساختار ساده و با تعمیر و نگهداری آسان دارند.
  5. استفاده آسان: دستگاه های تزریق هیدرولیک عمدتاً به راحتی می توانند نیروی گیره فشار بالا را تنظیم کنند.

معایب دستگاه تزریق پلاستیک هیدرولیک

  1. هزینه های جاری بالاتری دارد
  2. شروع به زمان نیاز دارد (عملیات گرم کردن)
  3. مصرف برق بالا
  4. تعمیر و نگهداری زمان می برد
  5. کنترل دقیق مشکل است
  6. در مقایسه با موتورهای سروو، در کنترل خوب خوب نیست
  7. خطر نشت نفت
  8. دستگاه های تزریق پلاستیک الکتریکی چه مزایایی دارند؟
  • راندمان انرژی:  دستگاه تزریق پلاستیک  الکتریکی فقط در هنگام کار از انرژی استفاده می‌کنند – به این معنی که خروجی موتور فقط برابر با بار مورد نیاز است.
  • زمان کمتر: احتمال نشتی از روغن وجود ندارد. همچنین عدم استفاده از روغن به معنای عدم تعویض فیلتر است که به معنای کاهش هزینه های مصرفی است.
  • فرآیند سریعتر: این ماشین ها به صورت دیجیتالی کنترل می شوند، به این معنی که فرآیند کاملاً قابل تکرار است و نیازی به نظارت ندارد.
  • دقت بالا و تکرارپذیری بالا: کنترل تزریق (مانند فشار و سرعت) را می توان در واحدهای خوب کنترل کرد، کنترل دستگاه تزریق دقیق است و شرایط قالب گیری را می توان تثبیت کرد، کنترل بسیار دقیق و سیستم نظارت بسیار دقیق. این می تواند عملیات دشواری مانند توسعه چند مرحله ای سیستم هیدرولیک را انجام دهد و می تواند پسوند را کنترل کند
  • آرام و سازگار با محیط زیست

معایب  دستگاه تزریق پلاستیک الکتریکی

  • خود  دستگاه تزریق پلاستیک  گران تر از دستگاه هیدرولیک است
  • افزایش سرعت تزریق مشکل است
  • نمی تواند فراتر از حد موتور سروو کار کند
  • نیاز به نگهداری روتین
  • اگر قطعات آن فرسوده شود باید آنها را تعویض کرد.

معرفی مزایا ماشین های تزریق پلاستیک هیبریدی

  • تنوع: ترکیب‌های ممکن برای  دستگاه تزریق پلاستیک  هیبریدی، درجات جدیدی از انعطاف‌پذیری طراحی را باز می‌کند.
  • بهترین هر دو: ماشین‌های قالب‌گیری ترکیبی، صرفه‌جویی در انرژی و دقت قالب‌گیری‌های الکتریکی را با ظرفیت تولید نیرو یک واحد هیدرولیک ترکیب می‌کنند.
  • موتور تعویض شده: هیبریدی ها موتورهای پمپ با سرعت ثابت DC را با درایوهای AC با سرعت متغیر جایگزین کرده اند، بنابراین پمپ تنها در صورت نیاز کار می کند و از مقدار لازم روغن برای کارایی فرآیند استفاده می کند.
  • خرابی کمتر: این دستگاه‌ها نسبت به ماشین‌های قالب‌گیری تمام هیدرولیک یا تمام الکتریکی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند و خرابی کمتری را تجربه می‌کنند.
  • نقطه قیمت: به خوبی بین ماشین های قالب گیری تمام هیدرولیک و تمام الکتریکی قرار می گیرد و آن را به گزینه ای مقرون به صرفه تبدیل می کند. به خصوص برای تولید کنندگان تجهیزات پزشکی.
  • فرآیند بازده انرژی، دمای پایین و حلقه بسته
  • نیروی گیره استثنایی
  • تولید با دقت بالا و تکرارپذیری
  • قطعات با دیواره ضخیم و نازک / انواع طراحی را در خود جای می دهد

معایب دستگاه تزریق پلاستیک هیبریدی

  • تفاوت های اساسی ماشین به ماشین وجود دارد
  • خطر عدم تطابق محصول
  • دقت و در دسترس بودن دستگاه جایگزین مشکوک
  • نیاز به روش های تعمیر و نگهداری هیدرولیک و الکتریکی
  • تامین کننده حرفه ای ماشین آلات  دستگاه تزریق پلاستیک  با کیفیت بالا در چین
  • ثانیاً، دو نوع  دستگاه تزریق پلاستیک  وجود دارد که عمدتاً بر اساس سازه مکانیزم طبقه‌بندی می‌شوند.
  • tion: نوع افقی دستگاه های  دستگاه تزریق پلاستیک  و نوع عمودی دستگاه های  دستگاه تزریق پلاستیک . جریان اصلی فعلی  دستگاه تزریق پلاستیک  افقی است و یکی از عوامل تفاوت فشار گیره است. نیروی گیره  دستگاه تزریق پلاستیک  تزریقی نوع عمودی بین 5 تا 300 تن است در حالی که نیروی گیره  دستگاه تزریق پلاستیک  تزریقی نوع افقی بین 3 تن تا 8000 تن است.

 دستگاه تزریق پلاستیک  تزریق افقی

  • از آنجایی که فریم اصلی هاست بسیار پایین است، محدودیت ارتفاعی در کارخانه نصب وجود ندارد
  • اگر محصول به طور خودکار سقوط کند، به هیچ روباتی نیاز نیست و محصول به طور خودکار تشکیل می شود
  •  دستگاه تزریق پلاستیک  تزریق افقی دارای بدنه کم، تغذیه ساده و نگهداری آسان تر است
  • قالب باید به صورت جرثقیل نصب شود
  • هنگامی که چندین واحد در کنار هم قرار می گیرند، محصولات قالب گیری شده را می توان به راحتی توسط تسمه نقاله جمع آوری و بسته بندی کرد.
  • طراحی دو صفحه و طراحی ضامن 3 صفحه برای دستگاه های قالب گیری تزریق افقی وجود دارد
  • تامین کننده حرفه ای ماشین آلات  دستگاه تزریق پلاستیک  با کیفیت بالا در چین

 دستگاه تزریق پلاستیک  تزریق عمودی

  1. مساحت کف کوچک است، فقط نیمی از دستگاه افقی است
  2. سطح قالب به سمت بالا است، قرار دادن درج ها راحت است و قالب بندی درج به راحتی وارد می شود.
  3. با توجه به پدیده گرانش، قالب توسط یک قالب افقی پشتیبانی می شود تا دوام را برای حفظ دقت دستگاه و قالب فراهم کند.
  4. یک ربات ساده با کنترل دقیق می تواند هر حفره قطعات پلاستیکی را بازیابی کند
  5. دستگاه گیره جهانی باز، پیکربندی آسان، مناسب برای انواع مختلف دستگاه های اتوماسیون، هیچ مشکلی برای تشکیل خودکار محصولات پیچیده و ظریف وجود ندارد.
  6.  دستگاه تزریق پلاستیک  تزریق عمودی مجهز به دستگاه انتقال است که می تواند تولید و قالب گیری خودکار را انجام دهد.

رایج ترین  دستگاه تزریق پلاستیک  تزریقی چیست؟

پس از دانستن انواع دستگاه های قالب گیری تزریق پلاستیک، ممکن است سوال جدیدی برای شما پیش بیاید که رایج ترین دستگاه های  دستگاه تزریق پلاستیک  چیست؟ خوب، می توانم بگویم دستگاه های قالب گیری تزریق هیدرولیک نوع افقی سروو رانده رایج ترین دستگاه های  دستگاه تزریق پلاستیک  در این سال ها هستند. برای درک بهتر آن، باید کمی بیشتر در مورد صنعت ماشین آلات قالب گیری تزریق پلاستیک صحبت کنیم.
در سال 1846، اولین حق ثبت اختراع  دستگاه تزریق پلاستیک  توسط چارلز هنکوک، مخترع بریتانیایی اعمال شد. در سال 1872، برادران جان وسلی هایت و آیزایا اولین اختراع  دستگاه تزریق پلاستیک  را در آمریکا به ثبت رساندند. این دستگاه در واقع اولین  دستگاه تزریق پلاستیک  تزریقی است و در مقایسه با پرس تزریق فعلی با هزاران قطعه و جزء بسیار ساده است.

چه محصولاتی را می توان با  دستگاه تزریق پلاستیک  تهیه کرد؟

معرفی دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم و تفاوت آن با دستگاه نو

این فرآیند بسیار متنوع است و می تواند قطعات بی شماری را برای کاربردهای مختلف تولید کند.

قالب گیری تزریق پلاستیک

هنگام ایجاد محصولی که به قطعات پلاستیکی قالب‌گیری شده نیاز دارد، بسته به نوع کاربرد و نوع قطعه‌ای که می‌خواهید تولید کنید، چندین فرآیند برای انتخاب دارید. یکی از محبوب ترین فرآیندها برای دستیابی به قطعات پلاستیکی با کیفیت بالا و مقرون به صرفه،  دستگاه تزریق پلاستیک  است.
 دستگاه تزریق پلاستیک  یک فرآیند تولید برای تولید قطعات در حجم زیاد – از هزاران تا میلیون ها نفر است. رزین ذوب شده در قالب توخالی تزریق می شود تا کاملا پر شود. فرآیند  دستگاه تزریق پلاستیک  از دمای بالا و فشار شدید استفاده می کند تا به اندازه کافی فضای داخلی را با رزین پلاستیک مذاب یا پلیمرهای مایع پر کند.
سپس قالب ها خنک می شوند تا قطعات پلاستیکی کامل آزاد شوند. این فرآیند بسیار متنوع است و می تواند قطعات بی شماری را برای کاربردهای مختلف تولید کند.

محصولات معمولی ساخته شده با قالب گیری تزریق پلاستیک

بطری‌های پلاستیکی رایج‌ترین محصولی هستند که هر سال توسط میلیاردها نفر تولید می‌شود که در اشکال و اندازه‌های مختلف متفاوت است.بطری‌های پلاستیکی آب آشامیدنی و سایر نوشیدنی‌ها معمولاً از پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) ساخته می‌شوند. این ماده هم قوی و هم سبک است، بنابراین برای این کاربردها مناسب است.

محفظه‌های الکترونیکی نیز معمولاً با استفاده از خدمات دستگاه تزریق پلاستیک تولید می‌شوند. این روش تولید، قطعات پلاستیکی با دقت بالا و کیفیت مطلوب تولید می‌کند که برای کاربردهای الکترونیکی ضروری است.

محفظه ها که در دستگاه هایی مانند کنترل از راه دور، رایانه ها، تلویزیون ها، تجهیزات پزشکی و سایر قطعات الکترونیکی مصرفی استفاده می شوند، همه با فرآیند  دستگاه تزریق پلاستیک  تولید می شوند. خدمات قالب‌گیری تزریقی می‌توانند هر محفظه پلاستیکی سفارشی را برای هر کاربرد و اندازه‌ای تولید کنند.

اسباب‌بازی‌ها

با این دستگاه پلاستیک هم میتوان تولید کرد. بلوک های ساختمانی لگو، که نماد جهانی هستند، از گرانول های پلاستیکی محکم ساخته می شوند. این گرانول ها ابتدا گرم می شوند تا مایع شوند و سپس به قالب های فلزی تزریق می شوند.
در قالب، پلاستیک خنک می شود و به شکل آجرهای میخ دار یا اشکال دیگر در می آید. با این حال، نکته مهم این است که هر آجر و جزء باید با دقت قالب گیری شود تا با یکدیگر سازگار باشند. این یک محصول دقیق است که در رنگ ها، شکل ها و اندازه های مختلف موجود است.

کشاورزی

OEM هایی که برای بازار کشاورزی طراحی می کنند، به پلاستیک به عنوان یک جایگزین کم هزینه برای اجزای فلزی که معمولاً در سراسر صنعت استفاده می شوند، روی می آورند. پلاستیک ها در برابر ضربه در هنگام استفاده، رطوبت مقاومت بالاتری دارند و قادر به مقاومت در برابر درجه حرارت بسیار بالا یا پایین هستند. افزودنی های UV از قطعات پلاستیکی در برابر شرایط آب و هوایی سخت یا قرار گرفتن در معرض مواد خورنده محافظت میکنند.

خانگی:

درب های قالبی، ظروف، اجزاء و ظروف نوشیدنی تنها تعدادی از موارد رایجی هستند که می توان آنها را به صورت سفارشی با  دستگاه تزریق پلاستیک  ساخت.

ماشین آلات و اجزای خودرو:

سپرها، داشبوردها، کنترل های رادیویی، جا لیوانی و بسیاری دیگر از عناصر موجود در خودروها و وسایل نقلیه حمل و نقل، اعم از داخلی و خارجی، با فرآیند  دستگاه تزریق پلاستیک  ساخته می شوند.

صنعت مراقبت های بهداشتی:

در زمینه مراقبت های بهداشتی، هزاران محصول وجود دارد که با فرآیند  دستگاه تزریق پلاستیک  ساخته می شوند. صنعت مراقبت های بهداشتی به شدت به محصولات پلاستیکی چند منظوره متکی است که می توانند به صورت عمده تولید شوند، زیرا بسیاری از این محصولات یک بار مصرف، اقلام یکبار مصرف برای حفظ استریل یا جلوگیری از انتشار میکروب ها یا بیماری ها هستند.
دیگر محصولاتی که میتوان با دستگاه تزریق پلاستیک تولید کرد:
  • محصولات تجاری:جعبه های برق ،سر پاک کن ، ظروف سطل زباله و بازیافت پیشرفته ، قطعات ماشین فروش ، مسکن تجهیزات
  • اجزای پزشکی: سطل های دفع تیز و پایه های دیواری ، سینی های دارویی
  • خودرو: اجزای داخلی همسان با رنگ
  • ساخت و ساز تجاری: لوله برای تیرهای بتنی ، عایق ها ، پانل های کفپوش برجسته
  • ساخت و ساز مسکونی: دریچه های سقفی ، واشر نرده ، اتصال دهنده های عرشه
  • کالاهای مصرفی: قفسه های ذخیره سازی اسکیت برد ، لوازم جانبی باربیکیو ، تغذیه کننده پرنده ، مقابله با جعبه ، صندلی توالت
  • POP (نقطه خرید): سینی نمایش سوپرمارکت فنری ، قفسه نمایش ادبیات
  • محصولات خانگی: گلدانها ، بند سیم ، واحدهای خوشبو کننده هوا
  • سرویس غذا: تابه های سرو با دمای بالا ، سینی های نان ،
  • اجزای پرینت سه بعدی کوتاه مدت: دستگیره های برقی ، دکمه های تخصصی ، وسایل

 دستگاه تزریق پلاستیک  چگونه کار می کند؟

معرفی دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم و تفاوت آن با دستگاه نو

قالب های تزریق باید دقت بالایی بین دو نیمه قالب داشته باشند تا بتوانند جریان مواد را کاملاً کنترل کنند. ایجاد قالب برای ساختن یک محصول دقیق و بدون درز بسیار مهم است. قالب‌های تزریق معمولاً با استفاده از فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شوند و برای شکل‌دهی ویژگی‌های محصول مورد نظر، ماشین‌کاری دقیق انجام می‌شوند.
فرآیند  دستگاه تزریق پلاستیک  پس از تولید یک قالب کاربردی و بدون خطا نسبتاً تکرار می شود. همچنین نرخ ضایعات پایینی نسبت به سایر فرآیندهای تولید مانند ماشینکاری CNC دارد که بخش‌های قابل‌توجهی از مواد اولیه خالی را در یک فرآیند کسر می‌کند.
فرآیند  دستگاه تزریق پلاستیک  برای تولید حجم بالا بسیار قابل تکرار و قابل اعتماد است. هنگامی که قسمت اول تولید شد، قسمت دوم عملاً یکسان می شود، به دلیل توانایی ساخت قطعات قالب تزریق چند حفره، که در آن چندین قسمت با یک چرخه ساخته می شود. مزیت های دیگر طیف گسترده ای از انتخاب مواد، هزینه های کارگری کم، حداقل تلفات ضایعات و حداقل الزامات برای عملیات تکمیلی پس از قالب گیری است.
معایب عمده قالب‌گیری تزریقی هزینه‌های اولیه طراحی قالب است که به دلیل نیازهای طراحی، آزمایش و ابزارآلات و زمان‌های لازم طولانی‌تر می‌باشد. برخی از قطعات پیچیده سفارشی ممکن است در طول فرآیند  دستگاه تزریق پلاستیک  با مشکلاتی مانند تاب خوردگی یا نقص سطح مواجه شوند.
بنابراین، قطعات قالب‌گیری تزریقی باید با توجه دقیق به هرگونه تغییر در هندسه هنگام سرد شدن و انتخاب مواد برای اطمینان از پایداری طراحی شوند.

تفاوت دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم با نو

در واقع دستگاه دست دوم تزریق پلاستیک  قبلاً توسط یک شرکت یا کارخانه دیگر استفاده شده است و اکنون برای فروش عرضه شده است. این دستگاه ها معمولاً نسبت به دستگاه های جدید ارزان تر هستند، اما ممکن است نیاز به تعمیر یا نگهداری داشته باشند.

تفاوت اصلی بین دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم و دستگاه دست دوم این است که دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم معمولاً برای تولید قطعات پلاستیکی استفاده می شود، در حالی که دستگاه دست دوم می تواند برای تولید هر نوع محصولی از جمله قطعات پلاستیکی استفاده شود.

علاوه بر این، دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم معمولاً نیاز به تعمیر یا نگهداری دارد، در حالی که دستگاه دست دوم ممکن است نیاز به تعمیر یا نگهداری نداشته باشد.

در نهایت، تصمیم گیری در مورد خرید دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم یا دستگاه دست دوم به عوامل مختلفی مانند بودجه، نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک گزینه مقرون به صرفه هستید که می تواند نیازهای تولید شما را برآورده کند، دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم یک گزینه مناسب است. با این حال، اگر به دنبال دستگاهی هستید که نیاز به تعمیر یا نگهداری نداشته باشد، دستگاه دست دوم ممکن است گزینه بهتری باشد.

نتیجه

در این مقاله سعی کردیم به معرفی دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم و تفاوت آن با دستگاه نو بپردازیم. دستگاه تزریق پلاستیک  یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای ساخت نمونه های اولیه کاربردی و محصولات نهایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *